X Advertisement
IMG-LOGO

2025 මැයි මස 12 වන සඳුදා


දශකයක කාලයක් රාජ්‍ය ආදායමෙන් සියයට 90 ක් වැයකර ඇත්තේ ණය හා පොලී ගෙවන්න

ශ්‍රී ලංකාව 2005-2016 අතර කාල සීමාවේදී රුපියල් බිලියන 1,700 ක් පමණ වැය කර ඇත්තේ අධිවේගී මාර්ග හා සාමාන්‍ය මහාමාර්ග සඳහා බවත්, එම කාලය තුළ සෞඛ්‍යයට හා අධ්‍යාපනයට වියදම් කර ඇත්තේ රුපියල් බිලියන 588ක් පමණක් බවත් මහා නගර හා බස්නාහිර සංවර්ධන අමාත්‍ය පාඨලී චම්පික රණවක මහතා පවසයි.

රාජ්‍ය ආයතන හැරුණු කොට මෙරට දළ ජාතික නිෂ්පාදනයෙන් සියයට 79.3ක්ම අපේ ණය බර බවත්, පසුගිය දශකයක පමණ කාලය තුළ රාජ්‍ය ආදායමින් සියයට 90කට වැඩි ප්‍රමාණයක් වැය කර ඇත්තේ ණය වාරික හා පොලිය ගෙවීම වෙනුවෙන් බවත් අමාත්‍යවරයා සඳහන් කර තිබේ.

අමාත්‍යවරයා මේ බව දක්වා ඇත්තේ රටේ ආර්ථික, දේශපාලන හා සාමාජීය කාරණා පිළිබඳව විශ්ලේෂණය කරමින් සිය ෆේස්බුක් ගිණුම ඔස්සේ අදහස් දක්වමිනි.

අමාත්‍යවරයා එහි වැඩිදුරටත් මෙසේ ද සඳහන් කර තිබේ.

“අධිවේගී මාර්ග සඳහා වැය කරන ධනය රටට ඔරොත්තු දෙන ධනයක්ද?, රටේ ණය බරට එයින් වන බලපෑම කුමක්ද යන්න සම්බන්ධයෙන් අප අවධානය යොමු කළ යුතුයි. රටේ නොයෙක් සංවර්ධන ප්‍රමුඛතා ඇති අතර, පානීය ජලය නොමැතිකම, ගොවිතැන් සඳහා ජලය නොමැතිකම, නිවාස ගැටලුව, වැසිකිළි - කැසිකිළි ගැටලුව, සෞඛ්‍ය සේවා, අධ්‍යාපනය ආදී නොයෙක් ගැටලුවලට මිනිසුන් මුහුණ දී සිටිනවා. එමෙන්ම ප්‍රවාහනය ශක්තිමත් කිරීමත් මාර්ග පහසුකම් වැඩිදියුණු කර ගැනීමත් සංවර්ධනයේ ප්‍රමුඛතාවක්. මෙහිදී සංවර්ධනයේ ප්‍රමුඛතාව හිමි විය යුත්තේ කවර කරුණු කාරණා සම්බන්ධයෙන් ද යන වග සැලකිල්ලට ගත යුතුයි.

ලංකාව මධ්‍ය ආදායම් රටක් බවට පරිවර්තනය වීමත් සමග රටේ ජනගහණයෙන් සියයට 50 ක් පමණ නාගරීකරණ පහසුකම් භුක්ති විඳිනවා. රටක් හැටියට පත්වීමත් සමග නාගරික තදබදය සහ පාරිසරික වශයෙන් ඇති වී තිබෙන ව්‍යසනකාරී ගංවතුර, නායයෑම් වැනි අනතුරු ඇඟවීම් සමග නාගරිකරණය සහ ජනාවාසකරණය තිරසර සංවර්ධනයත් සමග කෙසේ ගමන් කළ යුතු ද යන්න පිළිබඳව සලකා බැලිය යුතුව තිබෙනවා.

 ණය බර පිළිබඳ කාරණය වත්මන් රජය අත්විඳින ප්‍රමුඛ අභියෝගයයි. රාජ්‍ය මුල්‍ය එසේත්  නැත්නම් අපේ පිස්කල් බැලන්ස් එක පිළිබඳ කාරණය පිළිබඳ සලකා බැලුවහොත් ජාත්‍යන්තර මුල්‍ය අරමුදලේ 2017 ඔක්තෝබර් සංගුණකවලට අනුව ලෝකය සමග සැසැඳීමේදී ලංකාව රටවල් 193ක් අතුරින් 143 වන ස්ථානයේ පසුවෙනවා.

ඒ අනුව රජයේ ආදායම් හා වියදම් පිළිබඳව අප සිටින්නේ ලෝකයේ අන්තිම පන්තියේයි. රාජ්‍ය ණයගැතිභාවය පිළිබදව අවධානය යොමුකළ විට රටවල් 193ක් අතුරින් අපි සිටින්නේ 157වන ස්ථානයේය. රාජ්‍ය ආයතන හැරුණු කොට අපගේ දළ ජාතික නිෂ්පාදනයෙන් සියයට 79.3 ක්ම අපේ ණය බරයි. තවද අනෙකුත් රාජ්‍ය ආයතනත් සමග ගත්විට මෙය සියයට 90කට වඩා වැඩි විය හැකි බව ජාත්‍යන්තර මූල්‍ය අරමුදලේ 2007 ඔක්තෝබර් මාසයේ වාර්තාවේ සඳහන් වී තිබෙනවා.

රටේ ණය බරට වඩා ඒ රටට ණය ගෙවන්න තිබෙන හැකියාව, පොලී අනුපාතය කීයද යන්න ගත්විට ලෝක බැංකුවේ වාර්තාව අනුව දත්ත තියෙන රටවල් 95 අතුරින් ලංකාව ඉන්නේ 91 වැනි ස්ථානයේයි. දැනට බංකොළොත්භාවය ප්‍රකාශ කර ඇති ග්‍රීසිය, අයර්ලන්තය, පෘතුගාලය වැනි රටවලුත් අපට වඩා ඉදිරියෙන් සිටිනවා. ඒ වගේම ජපානය අපට වඩා ණයගැතියි. ජපානයේ ණයගැතිභාවය ඒ රටේ දළ ජාතික නිෂ්පාදිතයෙන් සියයට 250ක් පමණ වෙනවා. අපේ රටේ එය සියයට 80කට ආසන්නයෙන් තිබෙන බව නිල වාර්තාවල සඳහන් වෙනවා.

කෙසේ වුණත් අපිට අපේ පොලී අනුපාතය අරගත්තට පස්සෙ ණයවල සක්‍රිය පොලී අනුපාතය සියයට 8 කට වඩා වැඩියි. අපේ රටට ලැබෙන සහන ණය ප්‍රමාණයට වඩා වාණිජ ණය ප්‍රමාණය සියයට 55 ඉක්මවා තියෙනවා. මේ තත්ත්වය යටතේ ලංකාව ලොකයේ දත්ත තොරතුරු තියෙන රටවල් 95 අතුරින් 91 වැනි ස්ථානයේ, ඉතාම දුර්වල තැනක මුල්‍යමය වශයෙන් ලංකාව පසුවෙනවා.

පසුගිය දශකයක පමණ කාලය තුළ අපේ රාජ්‍ය ආදායමින් සියයට 90කට වැඩි ප්‍රමාණයක් වැයවන්නේ ණයේ වාරිකය හා පොලිය ගෙවීමටයි.  එසේනම් මේ තත්ත්වය යටතේ දී රටේ අනාගත ආයෝජන, විශේෂයෙන්ම රාජ්‍ය ආයෝජන බුද්ධිමත්ව හැසිරවීම සිදු නොකළ හොත්, ඒ වගේම ආදායම්, රැකියා උත්පාදනය කරන තැන්හි නිසි හැසිරවීමක් ද සිදුවූයේ නැතිනම් රට තව තවත් ණය අර්බුදයක ගිලෙනවා. හම්බන්තොට වරාය, මත්තල ගුවන්තොටුපළ වැනි ආදායම් නොඋපදවන ආර්ථික සුදු අලිසේම අධිවේගී මාර්ගත් සුදු අලි බවට පත්වෙන්න ඉඩ තිබෙනවා.

ඒ වගේම නිවාස හා නාගරීකරණයට රුපියල් බිලියන 50ක් වත් වියදම් කරලා නෑ. මේ වියදම් කිරීමේ ප්‍රතිඵලයක් හැටියට අපට හොඳ සංගුණකයකුත් ලැබිලා තියෙනවා. අපි මේ ලෝකයේ ප්‍රවාහන මහාමාර්ග තත්ත්වය අනුව බැලුවහම දැනට අපි ලෝකයේ 34වැනි ස්ථානයේ සිටින්නේ. එතනදී අපිට පන්තියේ මුල් පේලිය හම්බෙලා තියෙනවා. නමුත් එයට අපි විශාල වන්දියක් ගෙවනු ලැබුවා. රුපියල් බිලියන 1700ක්. අධ්‍යාපනයට, සෞඛ්‍යයට වියදම් කළා වගේ තුන් ගුණයක් අපි එතනට වියදම් කරලා තමයි ඒ තත්ත්වය අරගෙන තිබෙන්නේ’ යයි අමාත්‍යවරයා සඳහන් කර තිබේ.

 



අදහස් (6)

දශකයක කාලයක් රාජ්‍ය ආදායමෙන් සියයට 90 ක් වැයකර ඇත්තේ ණය හා පොලී ගෙවන්න

de silva Monday, 23 October 2017 07:35 AM

දැන් සංවර්ධන කටයුතු කෙරෙන්නේත් නැහැ , බඩුමිල අඩුත් නැහැ , පොරොන්දු වුණු පරිදි ආර්ථික හොරු ඇල්ලුවෙත් නැහැ. අලුතෙන් කෙරුණු මහබැංකු හොරකම අල්ලලා නඩු පවරන්න මෙපමණ සාක්ෂි තිබෙද්දී බොරුවට අඳුරේ අතපත ගානවා. මැති අමැතිවරුන්ට දෙන වාහන වෙනත් වරප්‍රසාදවල නම් අඩුවක් නැහැ. ජනතා අප්‍රසිද්ධියට බයේ පළාත්පාලන ඡන්ද තියාගන්න බැරුව එක එක බොරු කියමින් කාලය කනවා.

:       168       217

Senarath Monday, 23 October 2017 09:16 AM

ඇමතිතුමා බැලුවද 2005 දී අපි කොහෙද ලියල හිටියේ ? එදා රටේ ප්‍රවාහන පහසුකම් වැඩිකලෙත් නැහැ. යුද්දෙ නිමකලෙත් නැහැ. ඒ වුණාට රටේ ජාතික ආදායමට වැඩිය ණයබර වැඩියෙන් තිබුණා. එදා 102% ක් ව තිබුන ණය බර 2015 වෙනකොට 75% ට වඩා අඩු වුණා. අද ප්‍රවාහන පහසුකම් අතින් ලෝකයේ 34 වැනි ස්ථානයේ පසුවෙන එක ප්‍රධාන සාධකයක් වෙනවා අපේ රටට සංචාරකයෝ එන්න.... ඒ වගේම ආයෝජකයෝ එන්න. ආයෝජකයෝ නොඑන හේතුව රටේ දේශපාලන ස්ථාවරභාවයක් නොමැතිකම සහ මේ ආණ්ඩුවේ මහබැංකු වංචා. ඒ විතරක් නෙමෙයි, රටේ ජනතාවගේ වටිනා කාලය ඉතිරිකරගන්න. ඒ වගේම අපේ රටෙන් ඉන්ධන ගෙන්නන්න වැයවෙන මුදල අඩුකරගන්නත් මේක හේතුවක් වෙනවා. ඒ වගේම වාහන වල නඩත්තු වියදම අඩුවෙනවා. එක බස් එකකට යා හැකි ගමන් වාර ගණන වැඩිවෙනවා. අද කොළඹ ගාල්ල හයිවේ බස් එකකට ගමන් වාර 3 ක් වුණත් යන්න පුළුවන්. ඒ වගේම හයිවේ එකෙන් ලැබෙන ආදායම රජයේ ආදායම ඉහල දමන්න හේතු වුණා. යහපාලන රජය මොනවද කලේ රටේ ආදයම ඉහල දමන්න? ටැක්ස් ගහපු එකද? ඔබලා තවම විශ්ලේශණය කරමින් ඉන්නවා කිසිම වැඩක් නොකර....

:       215       340

newrathna Monday, 23 October 2017 06:43 PM

senarath සමග de silva කෙපර බාන්නේ නැතුව ඉන්නවද?

:       119       0

Rohana Tuesday, 24 October 2017 06:17 AM

ඇමති මණ්ඩලය ඇතුළු මන්ත්‍රීවරු නඩත්තු කරන්න කියක් ගියද?

:       0       2

sathyayaa Tuesday, 24 October 2017 11:28 PM

ඇමති තුමා මැරිලා ඉපදුනාට අපි මැරිලා ඉපදුනේ නැහැ. ඉදිරිපස මුඛ සහ පශ්චාත් මුඛ වසාගෙන සිට අතීතයේ සිදුවුණ වැරදි සහ ඉන් වර්තමානයට හා අනාගතයට වූ හානිය ගැන කතා කරන්නේ 2020 දී තරඟ වදින කොට ලකුණු දා ගන්නට ද ?

:       0       0

Bamunuarachchi Saturday, 11 November 2017 12:00 PM

මෙයා හඳෙන් ආවා වගේ කතාව.. ඇයි හිටියේ ආණ්ඩුවේ නේද? රටට වැඩක් කළා නම් ඔය ණය සල්ලි වලින් නේද කළේ? නැතුව ගෙදරින් ගෙනාවේ නැහැ නේද?

:       0       0

ඔබේ අදහස් එවන්න

දේශපාලන

ආර්ථිකය ඩිජිටල් කිරීමෙන් හොරකම් නතර කළ හැකියි
2022 නොවැම්බර් මස 27 319 2

කාලයක් තමන් නිහඬව සිටියේ වැරදි වැටහීම් නිසාවෙන් බව හිටපු අමාත්‍ය රවී කරුණානායක මහතා පැවසුවේය. එක්සත් ජාතික පක්ෂය නැවත ජනතාවගේ ආදරය ඇති පක්ෂයක් බවට පත


ජනපතිට සහය දෙනවා, ඒත් කැබින්නටුවට යන්න බැහැ. - මනෝ ගනේශන්
2022 නොවැම්බර් මස 17 502 0

වහාම පාර්ලිමේන්තුව විසුරුවා මැතිවරණයකට යා යුතු බවත් රනිල් අගමැති සජිත් අගමැති ජාතික ආණ්ඩුවට එවිට ස්ථාපිත කළ හැකි බවත් දමිළ ප‍්‍රගතිශීලී සන්ධානයේ නා


සජිත් කරන්නේ සීනිබෝල දේශපාලනයක්
2022 නොවැම්බර් මස 05 2305 7

සජිත් ප්‍රේමදාස මහතා සීනිබෝල දේශපාලනයක නිරතව සිටින බවත් ඔහුට නායකයකු විය නොහැකි බවත් වර්තමාන දේශපාලන තත්ත්වය ගැන තමන් බෙහෙවින්ම කළකිරීමට පත්වී ඇති හ


’’ආර්ථික ප්‍රශ්න එක්ක බැට කන මිනිස්සු පාරට ආවම එදාට වඩා දරුණු වේවි ’’ - සජබ පා.ම. මුජිබර් රහුමාන්.
2022 ඔක්තෝබර් මස 26 511 0

යහපාලන පාලන සමයේදී සිදුවූ අඩුපාඩු හඳුනාගෙන වැරදි නිවැරදි කර ගැනීමට සැලැස්මක් දියත් කර ඇති බවත් සජිත් ප්‍රේමදාස මහතාගේ නායකත්වයෙන් යුතුව ඉදිරි මැතිව


නව ක්‍රමයට ජනපති පාර්ලිමේන්තුවට වගකිව යුතුයි
2022 මැයි මස 29 4430 5

අලුතින් ඇති කරන ක්‍රමවෙිදය අනුව ජනපති පාර්ලිමේන්තුවට වගකිව යුතු බව අග්‍රාමාත්‍ය රනිල් වික්‍රමසිංහ මහතා විශේෂ ප්‍රකාශයක් කරමින් අද (29)පැවසීය. විසිවන


මූල්‍ය ආධාර - සහන ගැනීමට ජනපති කැබිනට් කමිටු 3ක්
2022 මාර්තු මස 09 4376 2

රටවල් සමඟ සාකච්ඡා කර මූල්‍ය ආධාර සහ සහන ලබාගැනීමට ජනාධිපති ගෝඨාභය රාජපක්ෂ මහතා කැබිනට් කමිටු තුනක් පත්කර ඇති බවත් එම කමිටුවල ප‍්‍රධානියා ලෙස තමන් කටය


වැඩි දෙනා කියවූ පුවත්

මේවාටත් කැමතිවනු ඇති

Birmingham City University සමග අත්වැල් බැඳ ගනිමින් Amrak Institute දැන් BSc. (Hons) Professional Practice (Nursing) Top-up Degree පිරිනමයි 2022 ඔක්තෝබර් මස 06 2672 0
Birmingham City University සමග අත්වැල් බැඳ ගනිමින් Amrak Institute දැන් BSc. (Hons) Professional Practice (Nursing) Top-up Degree පිරිනමයි

Amrak වෛද්‍ය විද්‍යා අධ්‍යාපන ආයතනය, බර්මින්හැම් සිටි විශ්ව විද්‍යාලය සමග අත්වැල් බැඳගනී!

පිරිසිදු වෙරළ තීරයක් උදෙසා පරිසරය සුරැකීමට සී. ඩබ්ලිව්. මැකී පීඑල්සී කැපවේ 2022 සැප්තැම්බර් මස 27 2652 2
පිරිසිදු වෙරළ තීරයක් උදෙසා පරිසරය සුරැකීමට සී. ඩබ්ලිව්. මැකී පීඑල්සී කැපවේ

ශ්‍රී ලාංකීය ජනතා විශ්වාසය දිනූ කීර්තිමත් ව්‍යාපාර සමූහයක් වන සී. ඩබ්ලිව්. මැකී පීඑල්සී විසින් සමුද්‍ර දුෂණය වැළැක්වීමේ සය වැදෑරුම් තිරසර ආකෘතියේ එක

මහ කොමසාරිස්තුමාගේ පණිවුඩය 2022 අගෝස්තු මස 15 3638 0
මහ කොමසාරිස්තුමාගේ පණිවුඩය

ඉන්දියාව නිදහසේ 75 වන සංවත්සරය සමරන මෙම අවස්ථාවේදී ශ්‍රී ලංකාවේ මාගේ සහෝදර සහෝදරියන්ට උණුසුම් සුභාශිංසන පිරිනමමි. ශ්‍රී ලංකාව ද නිදහසේ 75 වන වසරෙහි පසුව

Our Group Site