X Advertisement
IMG-LOGO

2025 මැයි මස 12 වන සඳුදා


බූරු පොළේ සාකච්ඡා සිහිගන්වන ඇමැති-බස් සංගම් සාකච්ඡාව

ඉන්ධන පිරවුම්හල්වල කා කොටා ගන්නා පුරවැසියන්ගේ රූපරාමු මනුෂ්‍යයන්ගේ අසරණකම විදහා පාන්නකි. රටේ ප්‍රශ්න පාලකයන් නොවිසඳනවිට ජනයා ආවේගශීලීව හැසිරීම විමතිය දනවන්නක් ද නොවේ. සන්සුන්ව හා බුද්ධිමත්ව හැසිරෙන්නැයි කෙරෙන ඉල්ලීම් හරසුන් නීච වාගාලාපයන්ගෙන් වෙනස් නොවන්නකි. සා පිපාසිත ජනයා එසේ හැසිරෙද්දී වගකිවයුත්තන්ගෙන් පෙන්නුම් කෙරෙන්නේද එබඳුම තත්ත්වයකි. ඇමති - බස් සංගම් සාකච්ඡාව එයට කදිම නිදසුනකි.

අප පුවත්පත වාර්තා කර තිබුණේ ඉන්ධන මිල ඉහළ යාමට සාපේක්‍ෂව බස් ගාස්තු ඉහළ දැමීම පිළිබඳව තීරණය කිරීමට ප්‍රවාහන අමාත්‍යාංශයේ පැවැති සාකච්ඡාවේ දී බස් සංගම් නියෝජිතයන් පරස්පර මත ඉදිරිපත් කිරීම හේතුවෙන් එකම ගාලගෝට්ටියක් බවට පත්වූ බවය.

ප්‍රවාහන අමාත්‍ය ආචාර්ය බන්දුල ගුණවර්ධන, පෞද්ගලික බස් රථ හිමියන්ගේ සංගමයේ සභාපති ගැමුණු විජේරත්න යන මහත්වරුන් සහ ජාතික ගමනාගමන කොමිසමේ නිලධාරීන් පිරිසක් සාකච්ඡාව අතරතුර පිටව ගිය බව අප ප්‍රවෘත්තියේ සඳහන්ය. පෞද්ගලික බස් රථ හිමියන්ගේ සංගමයේ සභාපති ගැමුණු විජේරත්න සහ සමස්ත ලංකා බස් රථ හිමියන්ගේ සම්මේලනයේ සභාපති අංජන ප්‍රියංජිත් යන මහත්වරුන් බස් ගාස්තුව ඉහළ දැමීම සම්බන්ධයෙන් දැක්වූ අදහස් පරස්පරවීම හේතුවෙන් මෙම ගාලගෝට්ටිය මතුවූ බවද අප ප්‍රවෘත්තියේ වැඩිදුරටත් සඳහන්ය.

ජනතාව සිටින්නේ පාන් කියාගත නොහැකිවය. අතේ ඇති මුදලට හෝ ඉන්ධන ස්වල්පයක් ලබාගැනීමට ජනතාවට නොහැකිය. බස් රථ ධාවනය මුළුමනින්ම නැතත් බිඳ වැටී අවසන්ය. සීමිත බස් රථවල හා දුම්රියෙහි ජනයා ගමන් කරන්නේ දින නියමයක් නැති මරණ වරෙන්තු අතැතිවය. ඇමතිවරයා හා බස් සංගම් නියෝජිතයන් සාකච්ඡා කරන්නේ බස් ගාස්තු ඉහළ නැංවීම සම්බන්ධයෙනි.

බස් ගාස්තු ඉහළ දමා ඇති ආකාරයට බස් ගාස්තුව තවත් ඉහළ දැමිය හැකිද යන්න අමතක කළ යුතු නැත. මෙරට පොදු මහ ජනතාව සතු ප්‍රධාන ප්‍රවාහන සේවාව වන්නේ බස් හා දුම්රිය වේ. එහි ගාස්තුව එම පොදු මහ ජනයාගේ ජීවන මට්ටමට සැසැඳිය යුතුය. ආදායමට සරිලන පරිදි විය යුතුය. මේ විදියට ගමන් කළොත් ආරම්භක බස් ගාස්තුව රුපියල් සියය පන්නනු ඇතැයි සිතිය හැකිය.

ඉන්ධන මිල ඉහළ දැමීමත් සමග ප්‍රවාහනය ඇතුළු සියල්ලෙහිම මිල ඉහළ යන බව රහසක් නොවේ. බස් රථ හිමියන් සිදුකරන්නේ ව්‍යාපාරයකි. එමෙන්ම එය සමාජ සේවාවකි. මෙය අඛණ්ඩව පවත්වාගෙන යාමට නම් බස් හිමියන්ට ලාභයක් අත්විය යුතුය. එහෙත් එය තීරණය කළයුතු වන්නේ ජාතික ප්‍රතිපත්තියක් මත පිහිටාය.

මානව සමාජය අත්පත් කරගන ඇති දියුණුවට සාපේක්‍ෂව ඕනෑම ප්‍රශ්නයක් සාකච්ඡා මාර්ගයෙන් විසඳාගත හැකිය. අප සමාජය දියුණු යැයි පැවසුනද ක්‍රියාමාර්ග ගැනීමේ දී ඒ බවක් නොපෙනෙන බව වසන් කළ නොහැකිය. පාර්ලිමේන්තු විවාද වුවද එයට නිදසුන්ය. ඇමති හා පෞද්ගලික බස් රථ සංගම් නියේජිතයන් අතර වූ සාකච්ජාවෙන්ද පෙන්නුම් කෙරෙන්නේ එම නොදියුණු ගෝත්‍රික ගති ලක්‍ෂණ විනා අන් යමක් නොවේ.

ආචාර්ය බන්දුල ගුණවර්ධන අමාත්‍යවරයා සාකච්ඡාවේ අතරමගදී ඉවත් වන්නේ ‘‘මට වෙන වැඩක් තියෙනවා’’ යනුවෙන් ප්‍රකාශ කර බව ඒ ප්‍රවෘත්තියෙහි සඳහන්ය. එමෙන්ම අමාත්‍යවරයා තමන්ට ආර්ථික විද්‍යා පාඩමක් ඉගැන්වූ බව බස් රථ සංගම් නියෝජිතයන් කියා ඇත.

අදාළ සාකච්ඡාව ජාතික ප්‍රශ්නයක් සම්බන්ධයෙනි. එවැනි සාකච්ඡාවකට සියලු දෙනා සහභාගි විය යුත්තේ ජාතික වගකීමකින් යුතුවය. එසේ නොවීම තුළ ඕනෑම සාකච්ඡාවක් ළිඳ ළඟ සම්මේලනයක් බවට පත්වීම වැළැක්විය නොහැකිය. බස් ගාස්තු ඉහළ දැමීමට අදාළ සාකච්ඡාවට අත්වී තිබෙන්නේද එම ඉරණමමය.

පෞද්ගලික බස් රථ හිමියන්ගේ සංගමයේ සභාපති ගැමුණු විජේරත්න මහතා ප්‍රකාශ කර තිබුණේ ජාතික ප්‍රතිපත්තියට අනුව බස් ගාස්තු ඉහළ දැමීම කරන ලෙස ඉල්ලා සිටි තමන් පසුව රැස්වීමෙන් නැගිට ගිය බවය. ‘‘එක එක්කෙනාට ඕනෑ විදියට බස් ගාස්තු ඉහළ දැමිය නොහැකි බවත්’’ ඒ මහතා පවසා තිබේ. සමස්ත ලංකා බස් රථ හිමියන්ගේ සම්මේලනයේ සභාපති අංජන ප්‍රියන්ජිත් මහතා පැවසුවේ අද සිට බස් ගාස්තු ඉහළ දැමීමට එකඟතාව පළවූ බවය.

රටේ ජනතාව සිටින්නේ සෑම අතින්ම වද වේදනාවන්ට ලක් වෙමිනි. වේලක් කෑ පසු ඊළඟ වේල කන්නේ කොහොමදැයි ජනතාවට කල්පනා කිරීමට සිදුව තිබේ. රටේ පොදු ජනයාගේ ගැටලුවලට විසඳුම් පේන තෙක් මානයක නැත. දැන් බස් ගාස්තුවද ඉහළ දමා තිබේ. ජනතාව මෙම ප්‍රශ්න කියන්නේ කාටදැයි නොදනිති. මානව ආපදාවෙන් තමන්ගේ ගොඩ වැඩිකර ගැනීමට මාන බලන මජර දේශපාලනයෙන් මෙරට ජනයාට ශත පහක ප්‍රයෝජනයක් නැති බවද අවධාරණය කළ යුතුය.

(***)



අදහස් (0)

බූරු පොළේ සාකච්ඡා සිහිගන්වන ඇමැති-බස් සංගම් සාකච්ඡාව

ඔබේ අදහස් එවන්න

විශේෂාංග

එදා ඇන්.ඇම් දුටු මෙදා අය වැය
2022 දෙසැම්බර් මස 01 278 0

අයවැය ලේඛනයක් වශයෙන් හඳුන්වනු ලබන්නේ රජයේ මූල්‍ය කටයුතු එළැඹෙන වර්ෂයේ සිදුවන ආකාරය ගැන පාර්ලිමේන්තුව වෙත මුදල් අමාත්‍යවරයා විසින් ඉදිරිපත් කරනු ලබ


බහිරවයා ගිලින සල්ලි
2022 දෙසැම්බර් මස 01 238 0

රටක දියුණුවට අවශ්‍ය වන්නේ අවශ්‍යතා මත ව්‍යාප්ත වූ ප්‍රමාණවත් හා ගුණාත්මකභාවයෙන් ඉහළ යටිතල පහසුකම්ය. මාර්ග පද්ධතිය ඉන් ප්‍රමුඛය. නගරයක සිදුවන සංවර්ධන


එච්.අයි.වී. ආසාදිතයන් වැඩිවීම සමාජ අනතුරක්
2022 දෙසැම්බර් මස 01 172 0

2021 වසරේ අලුතින් එක්වූ එච්.අයි.වී. වෛරසය ආසාදිතයන් ගණන 411 ක් බව 25 වැනිදා පුවත්පත්වල වාර්තා වූයේය. ඒ අනුව මෙතෙක් මෙරට තුළ එච්.අයි.වී. වෛරස ආසාදිත රෝගීන් සංඛ්‍


ආගමට මුවාවී බලයට එන්න කැස කවන ඩින් ඩියම්ලා
2022 නොවැම්බර් මස 30 1595 1

1963 ජූනි මස 11 වැනි දින උදෑසන වියට්නාමයේ සයිගොන් නුවර ජනාධිපති මන්දිරයට ඉතා නුදුරු ස්ථානයකට ඔස්ටින් වෙස්ට්මිනිස්ටර් වර්ගයේ මෝටර් රථයක් මැදි කරගෙන භික්ෂ


ගුරු ප්‍රජාවට නින්දා කරන ගුරු ප්‍රජාවේම ඇත්තෝ
2022 නොවැම්බර් මස 30 579 0

“ගුරුවරයා යනු උත්තම පුරුෂයෙකි” මේ වූ කලී නව කතාවක නමක් පමණක් නොවේ. ආසියාතික ගුණගරුක බවින් අනූන ශ්‍රී ලාංකේය සමාජය හිසටත් මුදුනින් පිළිගන්නා ඒකාන්ත සත


නිර්මාණකරුවා පාඨකයාගේ බුද්ධියට අවමන් නොකළ යුතුයි
2022 නොවැම්බර් මස 29 785 0

රාජ්‍ය සම්මානලාභී පරිවර්තකයකු මෙන්ම ස්වතන්ත්‍ර නවකතා රචකයකු වන කුමාර සිරිවර්ධන රචනා කළ නවතම නවකතාව ‘භවනිරෝධ’ නමින් පසුගිය දා එළිදැක්වුණි. ඒ තුල්හිර


වැඩි දෙනා කියවූ පුවත්

මේවාටත් කැමතිවනු ඇති

Birmingham City University සමග අත්වැල් බැඳ ගනිමින් Amrak Institute දැන් BSc. (Hons) Professional Practice (Nursing) Top-up Degree පිරිනමයි 2022 ඔක්තෝබර් මස 06 2672 0
Birmingham City University සමග අත්වැල් බැඳ ගනිමින් Amrak Institute දැන් BSc. (Hons) Professional Practice (Nursing) Top-up Degree පිරිනමයි

Amrak වෛද්‍ය විද්‍යා අධ්‍යාපන ආයතනය, බර්මින්හැම් සිටි විශ්ව විද්‍යාලය සමග අත්වැල් බැඳගනී!

පිරිසිදු වෙරළ තීරයක් උදෙසා පරිසරය සුරැකීමට සී. ඩබ්ලිව්. මැකී පීඑල්සී කැපවේ 2022 සැප්තැම්බර් මස 27 2652 2
පිරිසිදු වෙරළ තීරයක් උදෙසා පරිසරය සුරැකීමට සී. ඩබ්ලිව්. මැකී පීඑල්සී කැපවේ

ශ්‍රී ලාංකීය ජනතා විශ්වාසය දිනූ කීර්තිමත් ව්‍යාපාර සමූහයක් වන සී. ඩබ්ලිව්. මැකී පීඑල්සී විසින් සමුද්‍ර දුෂණය වැළැක්වීමේ සය වැදෑරුම් තිරසර ආකෘතියේ එක

මහ කොමසාරිස්තුමාගේ පණිවුඩය 2022 අගෝස්තු මස 15 3638 0
මහ කොමසාරිස්තුමාගේ පණිවුඩය

ඉන්දියාව නිදහසේ 75 වන සංවත්සරය සමරන මෙම අවස්ථාවේදී ශ්‍රී ලංකාවේ මාගේ සහෝදර සහෝදරියන්ට උණුසුම් සුභාශිංසන පිරිනමමි. ශ්‍රී ලංකාව ද නිදහසේ 75 වන වසරෙහි පසුව

Our Group Site